please be careful with my heart


Please be Careful with my heart (By Jose Mari Chan/ Christian Bautista)

If you love me like you tell me
Please be careful with my heart
You can take it just don’t break it
Or my world will fall apart

You are my first romance
And I’m willing to take a chance
That till life is through
I’ll still be loving you

I will be true to you
Just a promise from you will do
From the very start
Please be careful with my heart

I love you and you know I do
There’ll be no one else for me
Promise I’ll be always true
For the world and all to see

Love has heard some lies softly spoken
And I have had my heart badly broken
I’ve been burned and I’ve been hurt before

So I know just how you feel
Trust my love is real for you
I’ll be gentle with your heart
I’ll caress it like the morning dew

I’ll be right beside you forever
I won’t let our world fall apart
From the very start I’ll be careful with your heart


hmmm… lagu ini tuh romantis banget deh. entah krn mood gw emang lagi mellow atau krn emang ni lagu berhasil bikin gw mellow, ato emang gw lagi bener2 berasa mirip banget sama lagu ini. ehehe.. I choose the last reason.
so, inti dari lagu ini adalah permintaan seseorang kepada sang kekasih hati bahwa sejak dari awal, mohon berhati2 dengan hatinya. jaga hatinya baik2, kalo emang bener2 bilangnya sayang, ya dijaga lah.. jangan sampe hatinya dihancurin. aahahhahaa… arti dalam bahasa indonesianya nggak enak banget yah. pokoknya begitu deehhh…
gw akui, belakangan ini gw jadi orang yg fragile banget. rasanya takut banget disakiti lagi. takut banget kalo dia nggak serius, dan lagi2 gw merasa nggak yakin sendiri. sementara dari pihak dia ngerasa udah pol-polan nunjukkin ke gw kalo dia dan perasaannya itu adalah nyata. maksud gw, his feeling is real for me. berkali2 dia berusaha meyakinkan gw dan pada akhirnya selalu gw yang nggak yakin sendiri. padahal.. orang lain aja bisa liat kalo dia beneran sayang sama gw.
aahhh… maafin aku kalo aku sempet nggak yakin sama kamu. maafin aku kalo aku nggak bisa nunjukkin rasa itu seperti yang kamu lakukan. aku nggak nunjukkin bukan berarti aku nggak sayang. aku nggak pernah nggak sayang sama kamu.. it’s just me. maybe i’m having problem with showing the right affection. whether i say it or not, please believe that i will always love you🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s